Dersin Adı | Uygarlık Tarihi I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GEHU 209 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, insanlık tarihinin temel evrimsel süreci ile Avrupa tarihinin sosyokültürel, ekonomik, siyasi ve bilimsel alanlardaki temel gelişmelerine ilişkin öğrencileri bilgilendirmek ve onlara karşılaştırmalı bir yönteme dayalı olarak analizsentez yoluyla muhakeme gücü kazandırarak, modern dünyanın dinamiklerini anlamalarını sağlamak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Prehistorik dönemlerden başlayarak, ilk uygarlıklar, antik YunanRoma kültürü ve siyasi gelişmeleri ile Bizans ve Orta Çağ Avrupası’ndaki temel gelişmeleri ele almaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Uygarlık Tarihine Giriş: temel tarihsel kavramlar ve terimler üzerine tartışma | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
2 | Homo Habilis’ten Modern İnsana: sosyoekonomik ve kültürel yönüyle avcı toplayıcı gruplar; tarımın keşfi ve yerleşik düzen | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
3 | Ekonomik, sosyokültürel ve siyasal boyutlarıyla kentleşmeye geçiş (Mezopotamya) | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
4 | Ara Sınav | |
5 | Antikitede Dinin Temel Görünüşleri: Mısır Politeizmi ve Yahudi Henoteizmi | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
6 | Antik Yunan: Monarşiden Demokrasiye; Atina ve Sparta | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
7 | Antik Yunan'da Mitoloji, Din ve Felsefe | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
8 | Büyük İskender ve Helenistik Kozmopolitanizm | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Antik Çağ'da Roma: Cumhuriyetten İmparatorluğa | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
11 | Antik Çağ'da Roma: Kültür, Toplum ve Hukuk | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
12 | Hıristiyanlığın Ortaya Çıkışı ve Zaferi | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
13 | Doğu Roma ve Batı | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
14 | Bizans İmparatorluğu: Toplumsal, Ekonomik ve Siyasal Kurumlar | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
15 | Hıristiyan Batı'nın Şekillenişi | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, İstanbul, 2006. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 19 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | |||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | |||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | |||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | |||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | |||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | |||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | |||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | |||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | |||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest